Slide background

Kursus Asas Mengaji - Modul 1 (Asas Pengenalan & Sebutan Huruf)

Slide background

Kursus Asas Mengaji - Modul 2 (Latihan Bacaan Al-Fatihah & Al-Baqarah: 1-59/74)

Slide background

Kursus Hafalan Doa & Zikir Pilihan

Prog-Kanak-Kanak2-700

Kursus Asas Agama Kanak-Kanak

Slide background

Kursus Fiqh Musafir

Slide background

Kursus Asas Solat

Slide background

Kursus Fiqh Darah Wanita

Slide background

Kursus Menghalusi Solat

HolyQuran

Kursus Tahfiz Surah Lazim

Feedback From Our Students

Saya bercadang untuk melanjutkan pengajian ini dengan ustazah Zarifah sahja sebab saya selesa bincang dengannya.
Harap dapat dilanjutkan pada tahap yang seterusnya.
Saya ingin belajar dengan lebih lagi dan harap dapat tambahkan masa dan pada hari sabtu. Terima kasih.
Kursus seterusnya selepas asas mengaji. Harap ustazah Zarifah dapat membimbing kerana saya berpuas hati dengan cara ustazah mengajar.
Harap Ustazah Zariah dapat mengajar kelas lanjutan Al-Quran. Cara ustaza mengajar dan penyampaian sangat jelas dan mudah difahami.
Sangat baik untuk diteruskan untuk peringkat seterusnya dengan ustazah yang sama.
Kursus harus dilanjutkan ke peringkat seterusnya supaya pelajar dapat lebih manfaat dan bertambah lancar membaca Al-Quran.
Harap adakan kursus sambungan supaya dapat lancer membaca Quran dengan mudah. Dan harap dapat kursus lanjutanyang dibimbing dengan guru yang sama.
Ustazah amat prihatin & sabra dalam mengajar kami. Kami suka dengan penampilan dan cara ustazah mengajar kami. Terima kasih.
Ustazah yang berpengalaman dan penyabar.
Alhamdulillah kursus ini mmg bagus untuk yg asas. Cara guru yg mengajar sangat baik dan senang memahami
Asslm. Ustazah Suliza is a good teacher. She teach with passion & patience. I learnt a lot of new knowledge and realised that so much mistake I hv done when reciting Quran. Thank you.
Alhamdulillah, banyak dapat dipelajari dan dapat diperbaiki dari segi bacaan saya. dulu macam ingat baca saya ni okay je, tapi rasa Alhamdulillah sangat Allah gerakan hati daftar kelas ni, sebab macam banyak benda dah teroverlook :-)
Sangat berkesan dan membantu saya mengaji dari peringkat asas. Ustazah memastikan semua dalam kelas dapat mengikuti kelas setiap minggu sebelum beralih ke bab yang seterusnya. Kelas yang tidak besar juga membantu dalam pembelajaran
Cara pengulangan yg digunakan agak baik. Namun ada juga pelajar yg kurang mrnggarap pelajaran yg diajar.
Alhamdullilah dapat faham dan jelas cara mengajar
Sangat memuaskan. Ustazah Suliza penyabar dan dapat membantu saya dengan baik. Saya dan kakak sangatlah bersyukur atas adanya kelas ini Dan sekarang module dua juga. Terima kasih. Syukur Alhamdulillah.
Sesuai utk pekerja Yg berkerja shift seperti saya.Masa 1jam 1/2 sessuai. Adult learner in slow phase sangat sesuai utk saya. Ustazah sulizah tidak beri tekanan, I feel not stress she good,she teaches us in calm way but lively with jokes sometimes
Cara and teknik pengajaran sangat efektif. Ustazah yang amat penyabar and mendorong! Beliau juga sangat baik hati kerana menghantarkan rakaman bacaan tiap minggu. Harap dapat membuat kelas 2 jam supaya lebih masa untuk practice dengan ustazah.
Easy to follow and understand
Senang dan mudah difahami. Ustazah sabar dengan murid. Bacaan perseorangan membantu murid membaca dgn betul.
Alhamdulillah ... Kursus ini sangat membantu bagi saya dan banyak hal( ilmu ) yg saya dapat di dalam nya Jazaakallahu khairan atas ilmu nya semoga berkah dan bermanfaat.
Seronok walaupon cuma 4 org saja di tambah dgn ustazah yg baik yg faham dengan karenah pelajar2 yg agak susah dalam memahami dan megenal huruf.
Amat baik dan bersesuaian terutama sekali untuk pelajar yg bekerja dan suri rumah yg inginkan 'refresher course'.
Modul yang teratur dan cara pengajaran yang santai dan mudah difahami.
ustazah yg amat prihatin pada murid2 yg lambat dan memastikan yg semua murid2 dapat faham dan dapat membaca dengan lancar.
Saya berpuas hati dgn ustazah suliza yang mengajar saya itu. Kursus asas mengaji dapat membantu saya yang kurang pengetahuan tentang sebutan yang betul.. Alhamdulillah sekarang saya dpt membetulkan kesalahan sebutan saya . Terimakasih
Enjoyed it tremendously. Ustazah friendly and understanding. We feel encouraged to do our best. It's so good I've even recommended friends to sign up and some of them are currently doing Module 1. Alhamdulillah
Alhamdulillah.. Saya bersama anak saya cukup senang dgn ustazah suliza. Dgn penerangan yg cukup jelas & fun.. Always looking fwd for the following classes.. Shabas...
SAYA Rasa Ustaza , Memang banyak sabar bila mengajar kita semua .Kurus ni memang bagus sekali Ustaza mengajar kita sampai kita faham. Alhamdulillah sekarang saya dah kenal huruf.Aminsaya
Ustazah sabar mengajar pelajar yang berumor dan ajar sampai saya betul baca. Ustazah Suliza is an asset to Ceramah Islam. Thanks Ceramah Islam for making me able to read Quran.
Alhamdulillah suka dgn cara mengajar Ustazah Suliza Sulaiman dah saya skrg menyambung Asas Mengaji Module II bersama Ustazah Suliza juga.
Cara mengajar sangat jelas dan mudah. Alhamdulillah, sekarang dah boleh membaca Al-Quran.
sangat memuaskan... ustazah Sulizah sangat penyabar dan membuat kami semua selesa dan dapat menangkap ilmu dengan mudah
I enjoyed the first module very much. Ustazah is very helpful and makes me feel very comfortable. She's also approachable and has a good rapport with everyone :)
Alhamdulillah kursus ini amat manfaat kepada saya untuk mengetahui lagi mendalam tentang asas solat yang mungkin saya tertanya2 selama ini kerana saya tidak menghadiri kelas agama, hanya semasa zaman kanak2 saya hadiri ngaji.
Infomasi yang bernas. Ustaz yang berpengalaman. Syabas!
Kursus yg sgt padat sekali. Tetapi utk peserta yg betul2 zero knowledge, kesian mereka masih tersasar..tidak ade panduan yg terperinci.(hands-on)..apepun ustz amat infomative..terbaik. alhamdulilah
Very satisfied with the course. Environment is very comfortable and condusive. My doubts and questions regarding fardhu prayers are addressed! Attending kursus menghalusi solat and in shaa Allah, any available courses under Ceramah Islam in the future
Alhamdulillah. Secara peribadi, kursus ini sgt bermanfaat pada saya. Yuran juga memadai, tempat darjah selesa dan ustaz yg mengajar sgt berilmu dan penyabar. Saya sedang menunggu kursus solat yg seterusnya yg menepati jadual saya. InsyaAllah
Cukup terang dari segi penyampaian.ustaz pun meyampaikan dengan terperinci..sungguh mudah untuk memahami dan nota yg diberikan juga amat terperinci.
Syukran. Satu pengajaran yg bagus. Ustaz tidak membosankan dan itu yg buat para pelajar ingin meneruskan/menghabiskan tempoh sesi yg dipilih. A very detailed explanation given. Alhamdulilah saya dapat memperbaiki solat dgn penerangan/penjelasan yg diberi
Alhamdulillah. Atas bimbingan ustaz, saya dan isteri kini lebih memahami asas and rukun untuk mendirikan solat dengan sempurna. Mudah-mudahan solat kami akan diterima Allah dengan tunjuk ajar dan bimbingan ustaz.
Saya amat senang dgn cara Ustaz Zaim mengajar. Byk perkara baru yg dpt sy pelajari di kelas ini.
saya sangat suka.. cuma seminggu sekali... tak mencukupi rasa 4 kali dah habis...kalau boleh ada kan solat untuk di belajar lebih lagi..
Ustaz is very good in explaining. And I have learnt alot.
Alhamdulilah kursus ini sangat memberi keterangan lanjut dan ustaz tersebut telah membuat kursus itu sungguh menarik da tidak terlalu serius
Alhamdulilah.. Kami dapat memperbaiki solat kami dan mempelajari banyak maklumat2 penting. In shaa Allah kami ingin menghadiri kelas menghalusi solat di masa akan datang.
Krusus asas solat sangat bagus dan manfaat . Dan ustaz pun banyak memberi keterangan yang jelas dan mudah difahami
Jadual kursus pendek dan padat. Cara penyampaian tidak membosankan. Kalau boleh diterapkan bacaan utk solat terutama utk mereka yg baru nak mulakan solat dan yg lupa bacaan.
Kursus ini dijalankan dgn sangat baik. Ustaz mendidik dgn seloroh, membuatkan kita tidak merasa bosan. Soalan yg ditanya murid juga dapat dijawab dgn jelas. Saya amat menyukai kelas bimbingan ustaz.
Straight to the point. Memberi example yg tepat dan relevant.
Alhamdulillah banyak penambahan ilmu yg saya pelajari dari klass ini yg kadang2 kita Ingat sudah "OKAY" tapi banyak yg kita terlepas pandang atau tidak tahu Sama sekali.syukur alhamdulillah saya amat berpuas hati dgn ilmu yg diajar oleh ustadz.
Ustaz mengajar dengan mudah difahami & syukor yg terbaik
A great course to refresh knowledge on "Solat" from the aspect of " Bacaan n Perlaksanaan" and also for those who have no knowledge about solat. Ustaz delivery in simple n easy to understand especially about the "Niat". Simple n Short. It really helps me
Alhamdulillah...mendapat byk pegetahuan tentang asas solat yg selama ni saya tak tahu .